TEMA 15: INFORMÀTICA EDUCATIVA
El primer que hem vist en aquest tema ha sigut la classificació de programes amb suport informàtic. Trobem eines d'usuari de propòsit general (per a facilitar), jocs i programes d'entrenament (per aprendre divertint-se), interactius d'aprenentatge i potenciadors del desenvolupament de la creativitat, en la que destaquem els continguts i la creativitat com a tasques per aprendre.
Després, hem vist el tipus de materials informàtics educatius que existeixen. Per una banda trobem el programari específic i material audiovisual (concret), per altra es troben les eines d'autor (per adaptar) i les creatives (com el seu nom indica, permeten crear novetats).
Seguidament, hem vist les característiques d'eines d'autors, que són aplicacions amb l'objectiu de crear materials multimèdia que integrin els components necessaris per als alumnes sense programació. Les seues característiques són que adapta la informació, que relaciona aquesta amb les seues fonts, que inclou qüestionaris i proves, i que permet animacions i vídeos explicatius, a més de sons i més recursos.
Finalment, hem vist els criteris de selecció, entre els quals els més importants són la facilitat d'ús, la llibertat creativa, la programació automàtica, la interoperabilitat i els stàndards, l'adaptació als diferents estils d'aprenentatge, els fitxers multimèdia, l'extensibilitat,...
Entre els exemples més comuns trobem:
- JClic (per a realitzar diverses activitats educatives).
- Hot Potatoes (per elaborar exercicis en Webs).
- Squeak (per a presentar, dissenyar i desenvolupar continguts).
Trobem també altres aplicacions interessants com ara Exe-Learning, Notebook i Malted (http://exelearning.aprenderenred.net/instalar_e_iniciar_exe.html), (http://es.wikipedia.org/wiki/Google_Notebook), (http://recursostic.educacion.es/malted/web/).
FINS A LA PRÒXIMA ENTRADA! :D
No hay comentarios:
Publicar un comentario