TIC i Educació Primària
Partim de punts com ara la LOE (2006), que estableix millorar la qualitat i eficàcia dels sistemes d'educació, ampliant la competència digital; establint l'inici de la utilització de les tecnologies de la informació com a mitjà de comunicació i aprenentatge, i fent transversals tots els mètodes tractats amb les TIC.
El tractament de la informació i la competència digital ens ajuda a obtindre habilitats per a cercar i comunicar informació. Serveix per alfabetitzar els alumnes en les noves tecnologies i per aprofitar-les de manera efectiva, amb la finalitat d'aprendre.
CONEIXEMENTS, DESTRESES I ACTITUDS DE LA COMPETÈNCIA DIGITAL:
· Comprendre la naturalesa dels sistemes de la tecnologia.
· Conèixer els canvis actuals en el món de les TIC.
· Tindre en compte les característiques bàsiques.
COMPETÈNCIA DIGITAL --> Destreses --> com fer-ho.
--> Actituds --> com integrar-ho.
--> Coneixements --> saber què és.
· Obtenció d'informació d'aplicacions multimèdia i de les TIC.
· Avaluació i selecció de noves fonts d'informació i innovacions tecnològiques a partir de la seua utilitat per a tasques concretes.
· Utilització de recursos d'imatge, àudio i vídeo digitals.
· Ús eficaç de la xarxa i d'altres eines per aprendre de forma individual i col·laborativa.
· Aprenentatge de tècniques per a la navegació per la world wide web (www) i l'ús del correu electrònic, a més de resoldre problemes de programació o maquinari.
· Interès per utilitzar les TIC com eina d'aprenentatge i de comunicació.
· Valoració positiva de l'ús te de les noves tecnologies per a treballar de forma autònoma i en grups.
· Ús responsable de les TIC.
No hay comentarios:
Publicar un comentario