MISTER WONG

Agregar esta página a Mister Wong

martes, 13 de marzo de 2012

Tema 3


TENDÈNCIES METODOLÒGIQUES I TIC

Paradigmes educatius.
· Paradigma conductista: aprèn processos cognitius i afectius.
· Paradigma cognitiu: desenvolupa processos cognitius i afectius.
· Paradigma ambientalista: on es realitzen les interaccions entre persones i el medi ambient.
· Paradigma constructivista: desenvolupa processos cognitius i afectius en un escenari d’aprenentatge.

Implicacions per al disseny de l’ensenyament.
· El currículum es considera tancat i obligatori.
· Disseny de la instrucció amb definició precisa de continguts i objectius.
· Els aprenentatges complexos es poden descompondre en tasques més simples.
· L’avaluació dels resultats se centra en el producte final.
· La motivació depèn dels reforços externs.

Evolució del model d’ensenyament-aprenentatge.
· Aprenentatge com adquisició de coneixement.
· Aprendre és adquirir coneixements.
· El professor transmet la informació.
· Els continguts estan centrats en el currículum.
· El paper de l’alumne és adquirir els coneixements que el professor li proporciona.
· Aprenentatge com construcció de significat.
· L’avaluació no se centra només en el producte de l’aprenentatge sinó també en el procés.
· El paper del professor és intervindre en l’aprenentatge de l’alumne.
· El paper de l’alumne es aprendre a aprendre.
· L’alumne com subjecte autònom.
· L’aprenentatge es concep com recerca activa i constructiva.
· Importen els continguts però també els processos.

Seymound Papert.
· Proposa un canvi substancial a l’escola: un canvi en els objectius escolars d’acord amb l’element innovador que suposa l’ordinador, defen el construccionisme.
· Creador del llenguatge Logo: utilitzen el software MicroWords. Aquest programari gràfic permet que els nens creuen els seus propis escenaris (mons) i icones mòbils de programes. El professor estimulava a l’alumne amb imatges cridaneres per un ordinador.
· No havia lliçons grupals ni desafiaments, sinó que s’emprava únicament el mètode de descobriment on els nens exploraven el programa i es relacionaven amb la mestra o amb una de les particiants-observadors per aprendre a usar el programa.
· Tant la mestra com les participant-observadors van emprar tècniques de modelar.
· Els profils de Logo semblen incloure la capacitat meta-cognitiva augmentada, la capacitat millorada de resoldre problemes i la capacitat i orientació espacial millorades.


No hay comentarios:

Publicar un comentario