MISTER WONG

Agregar esta página a Mister Wong

martes, 13 de marzo de 2012

Tema 5


TEMA 5: DOCÈNCIA VIRTUAL: B-LEARNING

Què és B-Learning?

  • Combina l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual (Coaten, 2003).
  • Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l’assessorament (Brodsky, 2003).
  • Qualsevol combinació d’un ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics (Brennan, 2004).
  • e-eines + eines tradicionals = B-Learning (Amar, 2007).

Aspectes importants d’un sistema B-Learning.


  • Cal incloure en l’aprenentatge les propietats de l’espai virtual.
  • La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seua interpretació.
  • No s’aprèn en solitari sinó en solidari.
  • Les tutories apareixen com una possibilitat d’ajuda tant en l’ensenyament presencial com a distància.
  • Senti crític, creativitat i coneixement de la societat.

Models B-Learning.

  • Model basat en les habilitats: Interacció entre estudiants i un professor a través de l’ús de correu electrònic, fòrums de discussió, sessions presencials i autoaprenentatge. El professor actua de guia.
  • Model basat en el comportament o actituds: Barreja o combina l’aprenentatge presencial amb esdeveniments en línia realitzats col·laborativament.
  • Model basat en la capacitat o competències: Aquest model combina una varietat d’esdeveniments d’aprenentatge amb el suport de tutories.

B-Learning vs Ensenyament presencial.

  • Ensenyament Presencial:
    • Presencialitat.
    • Relació professor-alumne.
    • Transmissió de coneixements.
    • Cultura escrita/oral.
  • B-Learning:
    • Virtualitat.
    • Noves tecnologies.
    • Desenvolupament de capacitats.
    • Cultura audiovisual.
    • Relació alumnes-propi aprenentatge.

No hay comentarios:

Publicar un comentario