TEMA 5: DOCÈNCIA VIRTUAL: B-LEARNING
Què és B-Learning?
- Combina l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual (Coaten, 2003).
- Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l’assessorament (Brodsky, 2003).
- Qualsevol combinació d’un ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics (Brennan, 2004).
- e-eines + eines tradicionals = B-Learning (Amar, 2007).
Aspectes importants d’un sistema B-Learning.
- Cal incloure en l’aprenentatge les propietats de l’espai virtual.
- La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seua interpretació.
- No s’aprèn en solitari sinó en solidari.
- Les tutories apareixen com una possibilitat d’ajuda tant en l’ensenyament presencial com a distància.
- Senti crític, creativitat i coneixement de la societat.
Models B-Learning.
- Model basat en les habilitats: Interacció entre estudiants i un professor a través de l’ús de correu electrònic, fòrums de discussió, sessions presencials i autoaprenentatge. El professor actua de guia.
- Model basat en el comportament o actituds: Barreja o combina l’aprenentatge presencial amb esdeveniments en línia realitzats col·laborativament.
- Model basat en la capacitat o competències: Aquest model combina una varietat d’esdeveniments d’aprenentatge amb el suport de tutories.
B-Learning vs Ensenyament presencial.
- Ensenyament Presencial:
- Presencialitat.
- Relació professor-alumne.
- Transmissió de coneixements.
- Cultura escrita/oral.
- B-Learning:
- Virtualitat.
- Noves tecnologies.
- Desenvolupament de capacitats.
- Cultura audiovisual.
- Relació alumnes-propi aprenentatge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario