TEMA 6: EL PROCÉS D’INTEGRACIÓ I ÚS PEDAGÒGIC DE LES TIC EN CENTRES EDUCATIUS. ESTUDI DE CASOS.
Aportacions de les TIC als centres escolars.
- Innovacions en l’àmbit de l’organització escolar del centre, en l'àmbit de l'ensenyament en l'aula, en l'àmbit de l'aprenentatge de l'alumnat i en l'àmbit professional i de formació de docents.
Investigacions sobre les TIC en centres escolars.
- Estudis sobre indicadors quantitatius que descriuen i mesuren la situació de l'ús d’ordinadors. Les tècniques metodològiques utilitzades són: estadístiques, enquestes i anàlisi dels documents.
- Estudis sobre els efectes dels ordinadors en el rendiment i aprenentatge de l’alumnat mitjançant estudis experimentals i meta-anàlisi.
- Estudis sobre les perspectives, opinions i actituds dels agents educatius externs i del professorat cap a l’ús de les noves tecnologies. Les tècniques són qüestionaris i opinions.
- Estudis sobre les pràctiques en contexts reals. Es practica l’estudi de casos.
Projecte Medusa.
Representa un macroprojecte governamental dirigit al desenvolupament de les infraestructures de telecomunicació que connecten entre si als centres, a la dotació de recursos, a la formació dels docents i a la qualificació de l'alumnat. Va sorgir de dues iniciatives institucionals amb les que es pretén orientar el desenvolupament de la Societat de la Informació a Canàries.
- Les TIC i l’organització escolar del centre:
- Figura del coordinador o d'un membre de l'equip directiu.
- Problemes de funcionaments de xarxa.
- Les TIC i la pràctica d’ensenyament en l’aula:
- El professorat no genera materials propis i a més utilitza recursos CENICE abans que els del projecte Medusa.
- Les tic s’utilitzen per a cumplimentar i de manera individual.
- Les TIC i l’aprenentatge de l’alumnat:
- Els alumnes estan menys habituats a l’ús de les tecnologies.
- L’alumnat està molt motivat.
- Les TIC i el desenvolupament professional del professorat:
- En els centres de Secundària el professorats actua sense les TIC i la titulació d’aquests influeix en la seua utilització.
No hay comentarios:
Publicar un comentario